donderdag 31 oktober 2013

Neat beat broek

Is een broekpatroon voor slanke meisjes uit Ottobre winter 06/2009.

 

Voor mij is het voortaan HET broekpatroon voor mijn meisjes. 
Ik ontdekte het patroon al even geleden via haar (maar vind het bericht niet meteen terug)
Het is een gemakkelijk patroon en zit perfect voor mijn meisjes.
Ik maakte nu 122 voor 7-jarige Maud van 1m 35 en het patroon loopt nog tot 146. 
Als ze hun ranke figuur behouden kan het dus nog even mee. 



Het is een broek zonder rits of knoopsgat en daardoor snel klaar.
De zakjes staan niet op het patroon, maar tekende ik er zelf bij.




Tot nu toe vond ik broeken maken niet zo plezant, te veel werk en geen goeie pasvorm. 
Door het overdreven aanbod aan te skinny broekjes, gooide ik mij toch eens op het broekjes maken. Ik hou van het gewone rechte model dat ze gemakkelijk zelf aan en uit kunnen doen.


De binnenkant van de zakjes kregen een extra detail. 
Een bloesje in dat stofje staat op mijn 'to sew'-lijstje.
De blauwe ribfluweel vond ik bij de strik in Ledeberg.

Ook voor de kleine zus maakte ik hetzelfde broekje met een iets te laag nepzakje, maar zij was minder fotogewillig vandaag.


En kijk wat Maud kan:


Gewoon met haar handjes en wat handzeep.

3 opmerkingen: